Projekty realizowane w naszej szkole
- „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?” –ogólnopolski projekt organizowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Podczas zajęć uczniowie klasy 1c ćwiczą odczytywanie godzin, poznają jednostki miar i wag oraz uczą się prowadzić obliczenia pieniężne. Uczestnicząc w projekcie, rozwijają również umiejętność samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia.
- Jesteśmy różni, lecz równie ważni.
Ogólnopolski projekt Jesteśmy różni, lecz równie ważni przeznaczony jest dla dzieci z przedszkola oraz uczniów klas I-III. Celem projektu jest podnoszenie świadomości społecznej i propagowanie wiedzy na temat autyzmu oraz kształtowanie postaw prospołecznych takich jak postawa szacunku, wrażliwości i empatii wobec innych osób.
- Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?
Projekt Uniwersytetu Dzieci jest realizowany podczas zajęć świetlicowych. Celem projektu jest rozwijanie kompetencji społecznych uczniów, rozwijanie umiejętności nawiązywania relacji z innymi i świadomości własnych emocji.
- Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek, czyli Bajkowa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni.
Projekt jest odpowiedzią na realizację kierunku polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2020/2021 tj. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych oraz założeń podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Organizatorem Projektu jest Bajkowe Prywatne Przedszkole w Jaśle. Autorkami Projektu są nauczycielki wychowania przedszkolnego: Anna Zielińska – Bajkowe Prywatne Przedszkole w Jaśle oraz Ludmiła Fabiszewska – Miejskie Przedszkole nr 2 im. Juliana Tuwima w Aleksandrowie Łódzkim.
Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.
Cele projektu:
- Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci.
- Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
- Przekazywanie za pośrednictwem Literatury wartości moralnych.
- Uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną.
- Wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa).
- Rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia.
- Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka.
- Kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych.
- Przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy.
- Uświadomienie dzieciom swoich praw i obowiązków.
- Popularyzowanie wśród dzieci animacji jako sztuki oraz tzw. dobrych dobranocek z morałem.
- Współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.
Projekt realizowany jest w terminie: październik 2020 – maj 2021. Każdy miesiąc przeznaczony jest na inny moduł, który zawiera inną tematykę (szacunek, przyjaźń i miłość, tolerancja i sprawiedliwość, solidarność i piękno, uczciwość, odwaga, złośliwość i pokojowość, odpowiedzialność i mądrość).