RAMOWY ROZKŁAD DNIA |
|
7.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, swobodne, inspirowane przez nauczyciela. Kontakty indywidualne – rozmowy, obserwacja aktywności, zachowań i działań dzieci. Czynności opiekuńcze i organizacyjne. |
8.00 – 8.30 |
Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe ze śpiewem, przy muzyce. Zajęcia rytmiczne. Zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. |
8.30 – 9.15 |
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe. Śniadanie – nabywanie umiejętności estetycznego i kulturalnego spożywania posiłku. Czynności porządkowe. Zabawy dowolne. |
9.15 – 11.30 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. Zabawy zorganizowane i spontaniczne przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacery, zabawy i gry ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe. Zabawy ruchowe w sali z uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy. |
11.30 – 12.15
|
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe. Obiad – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku. Czynności porządkowe. |
12.15 – 14.00 |
Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym, czytanie literatury dziecięcej. Indywidualna praca dostosowana do możliwości i potrzeb dzieci. Zabawy zorganizowane i spontaniczne przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy ruchowe na powietrzu lub w sali. Dowolna działalność dzieci, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, twórcze. Zajęcia religii. Prace porządkowe w sali. |
14.00 – 14.30 |
Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek – wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania |
14.30 – 17.00 |
Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia grupowe oraz indywidualne prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne. |